Google Analytics

Google Analytics er et gratis analyseværktøj fra Google, som flere og flere virksomheder i dag får implementerede på deres hjemmeside. Men hvad bruger man det til, og hvad kræver det?

Hvad er Google Analytics?

Google Analytics er et analyse-software, som dels kan vise, hvor din trafik kommer fra og dels kan spore den adfærd, som dine kunder har på din hjemmeside. Analytics lagrer kundernes information, og tillader dig at læse aktiviteten af kundernes færden på din side. I praksis får man installeret en kode på hjemmesiden via sit CRM-system. Denne kode får man ved at oprette en konto gennem google.dk/analytics. Når man først har opsat analyseprogrammet, kan man også bruge det sammen med mange andre af Googles produkter, som eksempelvis Google AdWords.

Hvad kan Google Analytics bruges til?   

Google Analytics forside

Google Analytics

Google Analytics kan eksempelvis bruges til at besvare: “Hvor kommer dine kunder fra geografisk?”, “Bruger kunderne mobil eller computer til at finde din virksomhed?”, “Hvilke sider på din hjemmeside finder dine kunder mest interessant?”, “Hvorfra og hvordan er de ledt ind på din hjemmeside?” og “Kan du gøre mere for at få dem til at blive til kunder?” osv.

Endelig kan man gennem Analytics sammenligne aktiviteterne i forskellige perioder, og således se, om man opnår en nedgang eller en vækst af besøg fra kunderne.

Lad os hjælpe dig

Hvis det lyder som noget du finder interessant, tilbyder Krak Media Group en analyse af din hjemmeside, og giver dig en hjemmesideløsning inklusiv Google Analytics, der passer bedst til din virksomhed. Vi klarer alt, så du bare kan begynde at analysere dine kunders adfærd. Få en gratis opsætning eller gennemgang af din Google Analytics konto – ring eller skriv allerede i dag.